zondag 2 maart 2014

Reisverslag Barcelona+ Foto's!! Deel 1

                                                                Hoi lieve lezers!!

Sorry dat ik al een tijdje niks geschreven heb! Dat komt omdat ik 2 weken geleden vakantie had en ik had niet zo veel zin om een blogpost te schrijven nu gelukkig wel!! Vanaf nu komt er om de dag een artikel online. Maar goed ik ben dus in de vakantie met mijn moeder 4 dagen naar Barcelona geweest!! Het was een geweldige stad en ik ga zeker nog eens terug!! We hebben veel gezien en veel geleerd over de stad. Vandaag ga ik over dag 1 (woendag) een reisverslag schrijven vandaar deel 1. En woensdag komt deel 2 online vrijdag deel 3 en volgende week zondag deel 4!! Ik wens jullie heel veel leesplezier en kijkplezier!! Volgende week zaterdag komt een shoplog online!! Kijken dus!

                                                                 Woensdag (dag 1):
Vandaag was de dag aangebroken dat we naar Barcelona zouden gaan, we moesten heel vroeg opstaan om 10 voor 4 s'nachts stonden we beneden!! Daarna stapten we in de auto en reden we naar Schiphol, op Schiphol aangekomen moesten we eerst onze koffers in de ruimbagage doen. Daarna liepen we naar de douane, we gaven eerst mijn broertje en mijn vader een dikke knuffel. Toen liepen we door naar de douane, we moesten alles uitdoen onze jassen, elektrische apparaten, riem, en meer metalen dingen moesten in een bakje die in een lopende band gingen. Daarna moesten we zelf door een poort lopen, bij mijn moeder ging een piepje af omdat ze haar riem nog omhad ze legde die snel in een bakje en ging weer door de poort. Daarna deden we onze jassen weer aan pakten alle apparaten weer en mijn moeder haar riem. Vervolgens zwaaiden we mijn vader en mijn broertje uit en liepen we door op weg naar de gate. Bij de gate moesten we even wachten voordat we het vliegtuig in mochten, toen mochten we eindelijk in het vliegtuig. We checkten in en daarna liepen we door een hele grote slurf het vliegtuig in, daarna zochten we onze plaats op en gingen we uitgeput zitten. Na een tijdje wachten gingen we eindelijk opstijgen, ik vond het een beetje eng. Het vliegen ging best goed,we vlogen gewoon met een KLM vliegtuig. We kregen een gratis broodje (wat ik niet lekker vond) wat fris en een stroopwafelkoekje. Na 2 uur vliegen waren we dan eindelijk in Barcelona, ik heb wat foto's gemaakt van in de lucht en van de luchthaven van Barcelona (zie hieronder)










 Het vliegtuig moest even taxien naar de slurf, daarna liepen we het vliegtuig uit door de slurf naar de luchthaven van Barcelona. We liepen naar de bagageband waar we onze bagage zouden ophalen, na even wachten kwamen eindelijk onze koffers weer te voorschijn. Het was een prachtige luchthaven volgens mij was ie net nieuw. Daarna liepen we naar de Aerobus dat is een bus die je vervoert van de luchthaven naar de stad en andersom. We legden onze koffers op het bagagerek en gingen toen achterin de bus zitten. Na ongeveer een halfuurtje rijden waren we in het centrum van Barcelona, en het was druk!! Overal reden taxi's, bussen, scooters, brommers, moters, fietsers, auto's, en nog veel meer voertuigen maar ja dat heb je altijd hé in een stad. We pakten onze koffers en stapten de bus uit, we moesten eerst ons hotel zoeken. We vroegen het aan een mevrouw maar die kon geen Engels blijkbaar. Toen liepen we maar door naar een straat waar allemaal winkels zaten: Zara, H&M, Pull&Bear, Bershka, en nog veel meer zat er. Na 2 straten lopen kwamen we op een heel groot plein met een kathedraal het was een hele mooie kathedraal. In een zijstraatje zat dan eindelijk ons hotel, hotel: Catedral. We checkten in bij de balie we kregen een wifi-code en daarna gingen we met de lift door naar de 3de verdieping waar onze kamer was. Wij hadden kamer 36. Het was een hele mooie kamer er zat alles in een tweepersoonsbed, een best wel luxe badkamer, een bureautje, tv, een waterkoker, en nog veel meer. We rustten even uit en daarna gingen we naar buiten, we liepen naar de Barcelona bus Túrustic dat is een bus die je vervoert naar alle highlihts van Barcelona. Hij ging o.a langs het stadion van Fc Barcelona, de Casa mila (huis), en de sagrada familia (kerk). We stapten uit bij het stadion van Fc Barcelona genaamd: Camp Nou. We kochten tickets bij de balie en daarna gingen we naar binnen we zijn bij het speelveld geweest de bekers de gouden schoen van Messi en verder niks. Het speelveld was heel groot en mooi. Daarna liepen we weer naar buiten en gingen weer naar de bus en stapten weer in. We stapten weer uit bij ons hotel, daarna liepen we naar de Burger King. Ik had patat met kipnuggets en sinas (lekker!) Mijn moeder had een salade en wat patat. Daarna liepen we weer terug naar ons hotel, ik ging op mijn tablet en ik whatsappte op m'n moeders mobiel met mijn vader en mijn broertje. Daarna poetste ik mijn tanden en ik ging in bed liggen en viel in slaap na een lange dag....


Dit was het reisverslag van dag 1 alweer!!! Woensdag komt het reisverslag van dag 2 (donderdag) online!!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden!!

                                                       Ben jij wel eens met je moeder op reis geweest?? Zo ja waarheen??


Veel liefs
Eef Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie!!

Xx