donderdag 6 maart 2014

Reisverslag Barcelona+ Foto's Deel 2

                                                                     Hoi lieve lezers!!!

Zondag konden jullie deel 1 van het reisverslag al lezen, vandaag dus deel 2!! Gisteren lukte het niet omdat het al heel laat was dus sorry!! Maar vandaag komt ie dus alsnog online!! Ik wens jullie heel heel veel lees en kijkplezier toe!! En ik hoop dat jullie het leuk vinden.


                                                                  Donderdag (dag 2)
We moesten vandaag vroeg opstaan omdat we om half 11 een afspraak hadden met de Nederlandse gids Ingeborg zij woont in Barcelona en zou ons rondleiden op de fiets door de stad. We kleedden ons aan wasten ons en daarna gingen we met de lift naar beneden, toen gingen we aan het ontbijt zitten. Het was een lekker ontbijt en vriendelijk personeel er lag van alles: Crossiants, broodjes, boterhammen, en nog veel meer lekkere dingen echt een aanrader dat hotel!! Daarna gingen we weer terug naar onze kamer, vervolgens gingen we om 10 uur op pad, op weg naar Ingeborg onze gids. We konden het eerst niet vinden we kwamen op een heel groot plein wat het hart van de stad was, daar zat ook het gemeentehuis waar een politieagent stond. Mijn moeder vroeg hem de weg maar hij verwees ons door naar de VVV. Daar zijn we ook naartoe gegaan, we vroegen het opnieuw en de mevrouw wees ons de weg. Ik heb nog wat foto's gemaakt van het grote plein+ het gemeentehuis (zie hieronder)



                                                                   Gemeentehuis van Barcelona

                                                               Het plein (hart van de stad)

Daarna gingen we een klein straatje in, er reden veel auto's en het was er heel druk en in een klein straatje hé??!! Daarna gingen we nog een klein smal zijstraatje in en daar was de fietsenwinkel waar we met Ingeborg hadden afgesproken genaamd: Green Bikes hieronder zie je wat foto's.

                                                      De fiesenwinkel Green Bikes
                                               De naam zegt het al: groene fiets!!


We hebben eerst kennis gemaakt met elkaar enzo, en daarna vroeg ze ons wat we wouden zien ja je mocht zelf bepalen wat je wou zien!!! Ik wou graag de haven en het strand zien en wat verborgen straatjes zien. Toen gingen we gewoon op pad door de stad fietsen ik vond het heel erg leuk!! Eerst gingen we wat kriskras door de straatjes rijden en bij ieder punt vertelde ze wat over die plek. Ik heb veel foto's gemaakt dus bereid je vast maar voor op veel foto's!!

Eerst gingen we naar de 'kathedraal van de zee' dat is een kerk waar Fc Barcelona na hun wedstrijd bid na hun overwinning. Hieronder wat foto's":




Daarna gingen we door naar de berg Montjuic, nou ja we gingen er niet op maar je kon hem van ver wel zien. Hieronder wat foto's:



Daarna kwamen we langs een beeld waar ik de betekenis niet meer van afweet :P. Maar goed het beeld was heel mooi en een foto waard!! En we kwamen op een plein met een mooi kerk/gebouw hieronder wat foto's:





Daarna fietsten we langs de haven en zag je in de verte het columbus beeld staan:



Daarna gingen we langs het strand, het was een heel mooi strand en het was er helemaal niet druk denk niet dat het in de zomer niet druk is, want in de zomer is het echt hutjemutje!!! Hier wat foto's:






Hier komen bijna alle foto's van de tour wij zijn bijna overal geweest dus het duurt een beetje lang als ik het helemaal ga beschrijven :c. Verder veel kijkplezier!!









                                                          Olympisch dorp

                                                      Park cituadella


                                                       Arc de Triomph



                                                    Museum over El Born

Dit waren bijna alle foto's van de tour, toen we terug waren bij de fietsenwinkel namen we afscheid van elkaar en bedankten we Ingeborg voor het rondleiden. Dus hierbij nog Ingeborg als je dit leest: Bedankt!! Haar website heet waar je tours kunt boeken en meer over haar kunt lezen: www.broodentomaat.com. Ze heeft ook een blog over Barcelona: www.bcninfo.nl. Daarna hadden we geluncht bij een bakkertje vlakbij de fietsenwinkel ik had een crossiaint en een flesje water en mijn moeder eeen stukje pizza en ook een flesje water. Daarna gingen we weer naar de Barcelona Bus Turustic de Rode lijn doen. Ook nu vond ik het weer erg leuk!! Er waren heel interesante dingen waarbij ik veel foto's heb gemaakt en die ik nu niet ga laten zien omdat het anders veel te laat word sorry hiervoor!! We kwamen o.a langs het olympisch dorp waar in 1992 de olympische zomerspelen waren gehouden, de berg montjuic, en nog veel meer leuke haltes. Ik heb veel geleerd en het was erg leuk weer. Daarna schrokken we want bij de halte waar we eigenlijk uitmoesten waren er hekken afgezet en we wisten niet wat er was, we zijn daarom maar bij de volgende halte uitgestapt. Daarna liepen we terug naar het hotel, we rustten even uit appten met mijn vader en broertje. En ongeveer om half 6/half 7 gingen we naar het restaurant: Taller de tapas een restaurant die Ingeborg ons aanbevolen had. Ik had een aardappelkroketje besteld wat heel erg elkker was een hamburger die wat minder was. Mijn moeder had iets wat ik niet meer weet het is ook al drie weken geleden!! Toen we klaar waren met eten was het alweer half 9 en toen gingen we weer terug naar het hotel. Daar ging ik in bad (wat heel lekker was!!) en daarna deed ik mijn pyama aan poetste mijn tanden en ging in bed liggen ik speelde nog wat op mijn tablet en appte nog met mijn vader en broertje en daarna deed ik het licht uit en viel ik in slaap na weer een lange dag in Barcelona....

Morgen komt het reisverslag deel 3 online en zaterdag komt de shoplog online!! En de volgende dag zondag komt alweer de laatste dag online! En daarna volgen er weer andere gewone posten. Nou tot morgen dan!!

                                                        Ben jij wel eens in Barcelona geweest??

Veel liefs
Eef Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie!!

Xx